چسب آکواریوم سیستا سفید

امروزه استفاده از انواع مختلف چسب افزایش‌یافته است و برای درزگیری و یا چسباندن مواد مختلف به یکدیگر از آن‌ها استفاده می‌ کنند. چسب آکواریوم سیستا یکی از انواع این محصول می‌ باشد که دارای تنوع و استفاده‌های مختلف و گسترده‌ای می‌باشد و می‌تواند جزء چسب‌های کارآمد و پراستفاده واقع شود.

چسب آکواریوم سیستا سفید

چسب آکواریوم سفید

چسب آکواریوم سفید می‌ توان گفت چسب آکواریوم چسب می‌ باشد که برای چسباندن قطعاتی که آب به روی آن‌ها جاری می‌ شود استفاده می‌ شود. این چسب ها به دلیل دارا بودن مواد پلیمری در تهیه آن‌ها دارای دوام و ماندگاری بسیار بالا و طولانی‌ مدتی می‌ باشد. چسب آکواریوم که به آن چسب سیلیکون نیز گفته می‌ شود؛ از ترکیب اکسیژن و همراه سیلیکون تولید شده‌ اند.

بهتر است بدانید این ماده از نظر ساختار مولکولی دارای بافت بسیار محکمی می‌باشد و مقاومت بسیار بالایی دارد. همچنین این نوع چسب ها از خانواده چسب‌های مایع به حساب می‌آیند و به‌صورت ژل می‌ باشند.

همچنین چسب‌ های آکواریوم به دلیل ماندگاری زیادی که دارند از لحاظ حرارتی و شیمیایی مورد استفاده‌های مختلف قرار می‌ گیرند و به‌ عنوان عایق رطوبت رطوبتی در مناطقی که رطوبت و آب در آن‌جا زیاد است گزینه بسیار مناسبی هستند.

به‌طور معمول کاربرد این نوع چسب ها برای آب‌بندی و درزگیری می‌ باشد و برای تمامی سطوح از جمله شیشه؛ سرامیک ؛کاشی مورد استفاده قرار می‌گیرد. می‌ توان گفت چسب‌ های آکواریوم به‌ طور کلی دارای دو نوع خنثی و اسیدی می‌ باشند که موارد استفاده گوناگون و متنوعی دارند.

برای مثال از چسب آکواریوم خنثی می‌ توان برای استفاده از در پشت آینه‌ های جیوه‌ای اشاره کرد. همچنین برای مکان‌ های مختلف مانند درزگیری ساختمان کاشی‌کاری و مصارف صنعتی به طور معمول از چسب آکواریوم اسیدی استفاده می‌ شود.

جالب است بدانید چسب‌های آکواریوم دارای رنگ‌های مختلف و متنوعی می‌ باشد که هر کدام از این رنگ‌ها دارای مصارف مختلف و گوناگونی می‌ باشند.

برای مثال نوع بی‌رنگ آن برای چسباندن شیشه‌های آکواریوم و سینک ظرف‌ شویی به دلیل این‌که مشخص نمی‌باشد مورد استفاده قرار می‌گیرد و یا رنگ قرمز آن که یکی از مقاوم‌ترین چسب هاست به‌عنوان واشر و چسب واشر مورد استفاده قرار می‌ گیرد.

از نوع مشکی آن برای چسباندن شیشه اتومبیل به بدنه استفاده می‌ کنند. چسب‌های آکواریوم دارای مزایا و ویژگی‌ های مخصوص به خود هستند.

برای مثال دارای ماندگاری بسیار طولانی قدرت چسبندگی زیاد ضدآب و ضد رطوبت مقاومت در برابر اشعه‌های مختلف عایق مناسب در برابر صدا و حرارت و هستند.

چسب‌های آکواریوم دارای مقاومت بالا در برابر تغییرات دما هستند و می‌توانند از دمای منفی هفتاد و پنج تا دمای حدود سیصد درجه را نیز تحمل نمایند.

این چسب ها در برابر انتقال حرارت بسیار مقاوم هستند و به دلیل اکسیژن و سیلیکون که در ساخت آن‌ها استفاده‌شده است می‌ تواند به‌ عنوان عایق حرارتی عمل کنند و در درزگیری پنجره‌ ها مورد استفاده قرار بگیرد.

در فصول سرد سال می‌ توان برای درزگیری پنجره‌ها از این چسب استفاده کرد و مانع ورود هوای سرد به داخل خانه شد. یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین استفاده چسب‌های آکواریوم برای ساخت آکواریوم‌های شیشه‌ای می‌ باشد.

این چسب به دلیل مقاومت طولانی در برابر آب و فشار زیاد می‌ تواند به‌ راحتی ورقه‌ های شیشه شیر شیشه‌ای را به یکدیگر متصل نماید.

روش استفاده از چسب‌ های آکواریوم به این صورت است که ابتدا باید جای چسب و محلی که قصد استفاده از این چسب را دارید کاملاً تمیز کرده و اگر و از هر گونه چربی و آلودگی پاک نمایید و سپس به میزانی که نیاز است چون خروجی چسب را با زاویه چهل و پنج درجه برش زده و روی محل را کاملاً با چسب بپوشانید.

بسیار حواستان جمع باشد و دقت کنید که از مقدار بسیار زیادی چسب استفاده نکنید. پس‌ از خروج چسب سعی کنید با استفاده از یک کاردک محل را صاف و یکنواخت نمایید این چسب مدت شش الی هشت ساعت زمان برای خشک شدن نیاز دارد.

همچنین می‌ توان گفت چسب اکواریوم در کارهای نصب و تعمیرات بسیار کاربردی می‌ باشد. این چسب برای پر کردن درزها و ترک‌ها فاصله‌های بین سطوح مختلف به‌خصوص در مکان‌ هایی که دارای رطوبت هستند می‌ تواند کاربرد گسترده‌ای داشته باشد.

مواد تشکیل‌دهنده چسب‌های آکواریوم از سیلیکون می‌ باشد که یک عایق رطوبتی بسیار عالی و باکیفیت به حساب می‌ آید و از نفوذ آب به سطوح زیرین جلوگیری می‌ کند. بسیاری از اتصالات می‌ توانند در محیط‌ های مختلف از جمله منزل به وسیله چسب آکواریوم انجام شوند.

چسب اکواریوم در کارهای نصب پنجره و همچنین در واحد های تولیدی مانند ساخت لوازم‌خانگی کاربردهای زیادی دارد. بهتر است به این نکته دقت داشته باشید که چسب‌های آکواریوم دارای قابلیت رنگ‌پذیری ندارد. همانگونه که گفته شد چسب‌های آکواریوم دارای رنگ‌های مختلف و متفاوتی می‌باشند که یکی از انواع آن‌ها رنگ سفید می‌ باشد.

این نوع چسب آکواریوم دارای استفاده‌های مختلف و گسترده‌ای می‌ باشد برای مثال برای پر کردن شکاف‌های سرویس‌های بهداشتی؛ آینه‌ها؛ وان حمام به دلیل ضد آب بودن از این نوع چسب استفاده می‌ شود.

این است که دارای انواع مختلف و مارک‌های متفاوتی می‌ باشد می‌ تواند برای موارد گسترده‌ای مورد استفاده قرار بگیرد. چسب آکواریوم سفید که به‌ طور معمول دارای ویژگی‌های نرم و مطلوبی می‌ باشد از مقاومت محیطی و شیمیایی خوبی برخوردار است.

همچنین بهتر است بدانید این نوع چسب ها در هنگام خشک شدن اسید اسیدی آزاد می‌کنند که بویی شبیه سرکه دارد و ممکن است در محیط‌ های در بسته نامطلوب به‌ نظر بیاید. این نوع چسب ها در برابر لرزش و ضربه انعطاف‌پذیر هستند و می‌ توانند شرایط نامطلوب را به‌ خوبی تحمل نماید.

می‌توان گفت در حالت کلی چسب‌های آکواریوم دارای ساختار شیمیایی متفاوتی نسبت‌به دیگر انواع چسب ها می‌باشد. این نوع چسب ها می‌توانند دماهای بسیار بالا را تحمل کرده و مقاومت بالایی متغیری داشته باشند.

همچنین مواد شیمیایی روی این نوع چسب ها بی‌اثر بوده و در اکثر محیط‌ها می‌توانند دوام بیاورد. بهتر است بدانید برای پاک کردن چسب آکواریوم باید از حلال خود محلول استفاده کرد و حلال‌های دیگر روی آن اثری ندارد.

امروز چسب‌های آکواریوم نسوز نیز وارد بازار شده‌اند که بدون بو بوده و در برابر حرارت بسیار بالا و فشار مقاومت زیادی از خود نشان می‌ دهند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *